Klachtenreglement

Soozijn heeft een klachtenreglement in het kader van de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Daarmee kunnen eventuele problemen of onvrede met onze woon-zorgboerderij worden behandeld en idealiter opgelost. Wij zijn aangesloten bij Zorgbelang Drenthe, alwaar de onafhankelijke klachtenfunctionaris zetelt. Cliënten kunnen zich ook (gratis) wenden tot het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Tevens zijn wij aangesloten bij de Geschillencommissie.

Management en medewerkers van Soozijn doen hun uiterste best om hun bewoners  een zo goed mogelijke zorg en begeleiding te bieden. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over onderdelen van uw behandeling, een medewerker of de organisatie. In dat geval: laat het ons weten. Dan kunnen we er mogelijk wat aan doen. Daarnaast willen we leren van uw klachten en proberen deze in de toekomst te voorkomen.

Wanneer u ontevreden bent over onze zorg- of dienstverlening is het belangrijk dat u zich daarover uitspreekt. Bij voorkeur in een gesprek met de zorgverlener of een ander teamlid. Lukt het niet om samen een oplossing te vinden? Vraag dan naar de meewerkend manager van Soozijn. U kunt uw klacht zelf melden, maar uw partner, familielid of uw bewindvoerder kan dit ook voor u doen.

Ook als naastbetrokkene kunt u ontevreden zijn. Ook dan kunt u contact opnemen met de meewerkend manager. Wanneer u er met elkaar niet uitkomt, dan kunt u uw vraag/klacht neerleggen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Zorgbelang Drenthe. Hij/zij is onafhankelijk en heeft ruime ervaring in bemiddeling en het voeren van oplossingsgerichte gesprekken. Mocht u er ook met de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet uitkomen, dan kunt u worden doorverwezen naar de onafhankelijke geschillencommissie. Tenslotte kunt u de rechter nog om een oordeel vragen.

Zo neemt u contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris:
Zorgbelang Drenthe
– tel. 050-727 1500 (van maandag t/m donderdag tussen 09:00-16:00 uur)
– info@zorgbelang-drenthe.nl o.v.v. klachtenfunctionaris
– of per brief:
Zorgbelang Drenthe, t.a.v. klachtenfunctionaris, Annerweg 30, 9471 KV Zuidlaren.
Ook met vragen over deze dienst kunt u bij Zorgbelang Drenthe terecht.

Meer weten?
Download de folder van Adviespunt Zorgbelang.
Download het klachtenreglement van Soozijn.
Download de privacyverklaring van Soozijn.